Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Ko pride do nesreče, želite čim hitreje “ustaviti krvavitev”. Vendar pa z začasnim odpravljanjem težave organizacija tvega, da se bodo v prihodnosti zgodili podobni incidenti, ki so lahko še hujši. Temeljito izvedena analiza incidentov vam pomaga odkriti razloge, zakaj se je zgodil, odpraviti temeljne vzroke in sprejeti preventivne ukrepe proti ponovnim incidentom.
Analiza incidentov v prvem koraku strmi k naboru velikega števila relevantnih informacij v čim krajšem času. Dokazi se zbirajo tako, da:
Po zbiranju informacij na podlagi dejstev se sestavi časovnico dogodkov v zvezi z incidentom. Kaj se je zgodilo pred incidentom, med njim in takoj po njem? Natančen časovni potek vam lahko pomaga določiti vzrok incidenta in težave pri njegovem obravnavanju.
Najpomembneje je, da se ne obtožuje, sodi ali domneva. To lahko v najboljšem primeru omeji preiskavo, v najslabšem pa privede do tožbe zaradi neupravičene prekinitve delovnega razmerja.
Na podlagi časovnega poteka dogodkov se lahko začne izvajati analizo temeljnih vzrokov (RCA). RCA je postopek ugotavljanja vzrokov, ki so pripeljali do dogodka. Temeljni vzrok je temeljna težava v obstoječem sistemu ali postopku v vaši organizaciji, ki se ne bi zgodila, če je ne bi bilo.
Za izvedbo analize temeljnih vzrokov se opredeli dejavnike, ki so prispevali k vsakemu pomembnemu dogodku v časovnem okviru. To so sekundarni vzroki incidenta. Nato se vprašamo, zakaj je prišlo do vsakega prispevajočega dejavnika. Sprašujemo “zakaj?”, dokler ne pridemo do pomanjkljivosti v enem od vaših postopkov ali politik.
Za najboljše rezultate se analizira temeljne vzroke incidenta z ekipo. Če je mogoče, se vključi zaposlene z različnih ravni in iz različnih oddelkov. Dobili boste več različnih stališč in morda odkrijemo težavo, ki se je niste zavedali.
V mnogih primerih incidenti niso edinstveni. Če obstajajo pogoji, da se incident zgodi enkrat, je velika verjetnost, da se je zgodil že prej in se lahko ponovi.
Kot del analize incidentov se oceni tudi podatke o preteklih primerih. Ali se določena vrsta incidentov pogosto dogaja? Se v eni pisarni ali na eni lokaciji zgodi več vseh incidentov ali incidentov ene vrste? Ali se število incidentov poveča v določenih letnih časih? Je ena oseba vpletena v veliko incidentov?
Ko se ugotovi trende in temeljni vzrok incidenta, pripravimo možgansko nevihto rešitev, kako odpraviti trenutne težave in preprečiti ponavljajoče se incidente.
Najprej se določi korektivne ukrepe, ki jih morate sprejeti po incidentu. Ti odpravijo temeljni vzrok incidenta, tako da se ta ne bo več ponovil. Primeri korektivnih ukrepov vključujejo:
V zadnjem koraku analize incidenta se odloči, katere preventivne ukrepe morate sprejeti. Preventivni ukrepi se nanašajo na težave, preden se pojavijo, namesto da bi se odzvali na incident. Ti morajo temeljiti na trendih, ki so odkriti, vključno s tem, se je naučili z analizo obravnavanega incidenta. Primeri preventivnih ukrepov vključujejo:
Izvedba analize po vsakem incidentu bo vašemu podjetju pomagala pridobiti podrobno sliko o tveganjih in priložnostih za izboljšave. Sčasoma vam to pomaga pri oblikovanju učinkovitega programa preprečevanja, ki zmanjšuje število incidentov in nesreč ter povečuje varnost in zaščito v vaši organizaciji.
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si