Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Načrtovanje varnostnih sistemov je znano kot uporaba načel, meril in tehnik inženirstva in upravljanja za optimizacijo vseh vidikov varnosti v okviru omejitev operativne učinkovitosti, časa in stroškov v vseh fazah življenjskega cikla sistema.
Ali z vidika končne uporabe: načrtovan, discipliniran in sistematičen pristop za preprečevanje ali zmanjševanje nesreč ali neželenih dogodkov v celotnem življenjskem ciklu sistema.
Varnost se začne v fazah načrtovanja, tako pri njegovem razvoju kot pri pregledih. Bistveno je vzpostaviti postopke prepoznavanja nevarnosti, ki jih je mogoče nadzorovati z uporabo sprememb ali izboljšav zasnove. V zvezi s tem se je treba vedno zavedati, da so spremembe lažje sprejemljive v zgodnjih fazah načrtovanja, razvoja in preskušanja. Dejansko je lažje spremeniti zahtevo v programih DOORS ali EXCEL, kot pa da bi bilo treba razviti novo programsko opremo. Prej ko analiziramo svoj sistem in prej ko analiziramo njegove varnostne pomanjkljivosti, lažja, hitrejša in cenejša bo vaša sprememba. Nikoli ne more priti do situacije, ko bi bila uporaba spremembe za vzpostavitev varnega sistema ekonomsko ali tehnično neizvedljiva zaradi poznega odkritja težave.
Neprekinjeno poslovanje vsebuje jasne smernice za to, kaj mora organizacija storiti, da ohrani delovanje. Če pride čas za odziv, ne sme biti vprašanj o tem, kako nadaljevati s poslovnimi procesi. Podjetje, stranke in zaposleni so potencialno ogroženi.
Ustrezna neprekinjenost poslovanja vključuje različne ravni odzivanja. Ni vse ključnega pomena, zato je pomembno določiti, kaj je najbolj pomembno, da se ohrani delovanje, in kaj bi lahko bilo ponovno vzpostavljeno pozneje. Bistveno je, da ste iskreni glede ciljev glede časa obnovitve in ciljev glede točke obnovitve.
Postopek vključuje celotno organizacijo, od izvršnega vodstva navzdol. Čeprav lahko IT vodi neprekinjeno poslovanje, je bistveno, da pridobi podporo vodstva in sporoči ključne informacije celotni organizaciji. Še eno pomembno področje sodelovanja je sodelovanje z varnostno skupino – čeprav ti dve skupini pogosto delata ločeno, lahko organizacija veliko pridobi z izmenjavo informacij med temi oddelki. Vsi bi morali poznati vsaj osnovne korake, kako se namerava organizacija odzvati.
Vedno je treba začeti s spoznavanjem pomanjkljivosti prejšnjih zasnov, da bi se izognili njihovi ponovitvi. Če naučenega ne bomo uporabili (lessons learned ali REX , return of experience), naša organizacija ne bo nikoli napredovala, saj bo vedno začela z istega izhodišča.
Varnost zahteva inženirske tehnike in upravljanje za nadzor nevarnosti v sistemu. To pomeni, da je treba varnostni program načrtovati in izvajati tako, da so varnostne analize integrirane z drugimi dejavniki, ki vplivajo na odločitve vodstva.
Zmanjšajte količino opreme, podsistemov kateri predstavljajo nevarnosti, in jih nadomestite z manj nevarnimi rešitvami. Eden najpomembnejših elementov za poenostavitev in nadzor so vmesniki med podsistemi. Vmesniki in prehodi med stanji so vir večine težav, okvar in odpovedi . Rakete se običajno zrušijo v medij za izmenjavo z Zemlje v vesolje. Ko ste enkrat v vesolju, se verjetnost nesreče močno zmanjša. Ta primer poudarja koncept zapletenosti vmesnikov in prehodov.
Načrtovanje varnostnih sistemov mora zajemati čim bolj preproste rešitve, pri katerih je enostavno analizirati in sklepati o njihovih tveganjih in notranjih napakah. Rešitev, da bi za reševanje težav dodali dodatno opremo ali funkcije, je običajno napačna. Dodatna oprema ustvarja nove težave, ki jih je prav tako treba ublažiti.
Oprema in procesi so lahko zasnovani tako, da so sposobni prenesti morebitne napake ali odstopanja pri načrtovanju. Namreč: “Pri tem je treba upoštevati, da je treba v primeru napak v delovanju sistema zagotoviti, da je sistem v skladu s predpisi, ki urejajo delovanje sistema, vgrajen v sistem.
Načrtujte in namestite opremo tako, da najhujše možno stanje ne povzroči nevarnosti. Zato opremo predimenzionirajte tako, da se nikoli ne bo pojavila situacija, zaradi katere bi bila oprema na meji svojega delovanja.
Uvedba nove tehnologije prinaša nove neznanke.
Tihi sistem je sistem, ki v primeru okvare ostane ali preide v stanje, v katerem ne vpliva na druge podsisteme. To pomeni, da se izogne ali zmanjša sprožanje napak v sistemu (znana je primerjava s snežno kepo, ki pada z gore in postaja vse večja).
Vedno bolj velja, da je pomembneje sisteme narediti lažje obvladljive za ljudi, pri čemer se uporablja inkrementalno upravljanje (to pomeni, da se kritični koraki izvajajo postopoma in ne v enem koraku); zagotoviti povratne informacije, ki potrjujejo veljavnost predpostavk in modelov, na podlagi katerih se sprejemajo odločitve, in tako omogočajo sprejetje popravnih ukrepov, preden povzročijo veliko škodo; zmanjšati pritiske v času; odpraviti postopke, ki jih je ustvaril človek, da bi izpolnil varnostne zahteve ali funkcije.
Obvladovanje človeškega dejavnika pomeni tudi izvajanje izčrpnih postopkov kakovosti v proizvodnih procesih. Iz naše proizvodne mora izhajati tisto, kar je bilo načrtovano, in ne nekaj drugačnega.
V fazi izkoriščanja uporabljajte stalne prakse in preglede, da zagotovite ohranitev prvotno načrtovanih mejnih vrednosti. Zato aktivirajte procese preventivnega vzdrževanja, ki zagotavljajo, da s korakom časa sistem ohranja prvotne pogoje delovanja.
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si