Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Poročanje pomeni zbiranje in predstavitev podatkov, da jih je mogoče analizirati. Ko govorimo o poročanju v poslovni obveščevalni dejavnosti (business intelligence), imamo v mislih dve stvari. Prva je strogo opredeljeno poročanje. Druga pa je “poročanje” v bolj splošnem pomenu.
V prvem primeru je poročanje umetnost zbiranja podatkov iz različnih podatkovnih virov in njihova predstavitev končnim uporabnikom. Poroča se na način, ki je razumljiv in pripravljen za analizo. V drugem pomenu poročanje pomeni predstavitev podatkov in informacij. Mednje se vključuje tudi analizo – z drugimi besedami, omogoča končnim uporabnikom, da vidijo in razumejo podatke ter na podlagi njih tudi ukrepajo.
Poročanje o business intelligence je mogoče razvrstiti na več različnih načinov. Eden od njih je razlikovanje poročanja glede na vlogo osebe oziroma oseb, ki pripravljajo poročilo. Vodeno poročanje je poročanje, ki ga pripravlja tehnično osebje, kot so razvijalci. Ad-hoc poročanje je namesto tega domena netehničnega končnega uporabnika. Drug način, kako razvrstiti poročanje, je opredelitev najpomembnejših značilnosti poročila, kot so podatkovne tabele, navzkrižna poročila, funkcije vizualizacije itd.
Če je shema poslovnega obveščanja videti, razumeti in ukrepati na podlagi podatkov, je cilj poročanja prvi – omogočiti končnim uporabnikom, da vidijo podatke, da jih lahko analizirajo in z analizo naredijo razumljive. Poročanje se ukvarja s podatki, analiza pa je tisto, kar podatke spremeni v informacije.
Poročilo o prodaji lahko na primer vsebuje vrstice, ki predstavljajo prodajne predstavnike, in stolpce, ki prikazujejo prejeta naročila, prodane enote vsake glavne linije izdelkov, ustvarjene prihodke v evrih, odstotek doseženega cilja itd.
Poročanje je nujen predpogoj za analizo. Kot tako ga obravnavamo v luči cilja, da so podatki razumljivi in pripravljeni za enostavno, učinkovito in natančno analizo.
Analiza groženj je strategija kibernetske varnosti, katere cilj je oceniti varnostne protokole, procese in postopke organizacije. Njen namen je, da bi prepoznali grožnje, ranljivosti in celo zbrali znanje o morebitnih napadih, še preden se zgodijo.
S podrobnim preučevanjem različnih groženj, uperjenih proti organizaciji, lahko varnostne ekipe bolje razumejo stopnjo prefinjenosti groženj, uperjenih proti organizaciji, strategije izkoriščanja in opredelijo področja v varnostni drži organizacije, ki so lahko ranljiva za te grožnje.
Analiza groženj je v kibernetski varnosti IT uvrščena med reaktivne strategije, saj organizacija ocenjuje grožnje v realnem času, ko so postavljene na njen varnostni obroč. Čeprav se ta strategija zanaša na napade, ki so uprizorjeni proti organizaciji, lahko ob pravilnem izvajanju močno zmanjša obseg škode, nastale ob nepredvidenem kibernetskem napadu.
Vrste groženj, ugotovljenih v analizi groženj
Uspešna strategija analize groženj lahko odkrije različne vrste groženj v organizaciji. Nekatere kategorije groženj so naslednje:
V današnjem nenehno razvijajočem se svetu kibernetskih groženj je zelo pomembno, da ste korak pred zlonamernimi subjekti. Eden najboljših načinov, da ostanete pred temi napadalci, pa je, da podrobno razumete njihove zlorabe. Oglejmo si tri največje prednosti vključitve strategije analize groženj.
Analiza groženj se pogosto izvaja četrtletno, vendar se pogostost pogosto določi na podlagi edinstvenih pobud organizacije na področju kibernetske varnosti.
Če je organizacija v panogi z visokim tveganjem, kot so vladna, finančna ali zdravstvena industrija, se pogosto spodbuja pogostejše izvajanje analize groženj. Ker se pogostost teh varnostnih protokolov povečuje, je lahko koristno najeti storitev tretje osebe, ki je zadolžena za izvajanje teh operacij, da ne bi vezali notranjih virov, ki bi jih lahko preusmerili v druge pobude za kibernetsko varnost.
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si