Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Neprekinjeno poslovanje je zmožnost organizacije, da ohrani bistvene funkcije med nesrečo in po njej. Načrtovanje neprekinjenega poslovanja vzpostavlja procese in postopke obvladovanja tveganj. Njihov cilj je preprečiti prekinitve ključnih storitev ter čim hitreje in čim bolj nemoteno ponovno vzpostaviti polno delovanje organizacije.
Najosnovnejša zahteva neprekinjenega poslovanja je, da med nesrečo ohrani delovanje bistvenih funkcij in se obnovi s čim krajšim časom izpada. Načrt neprekinjenega poslovanja upošteva različne nepredvidljive dogodke, kot so naravne nesreče, požari, izbruhi bolezni, kibernetski napadi in druge zunanje grožnje.
Neprekinjeno poslovanje je pomembno za organizacije vseh velikosti. Vendar je lahko za vsa podjetja, razen za najuspešnejša, praktično nemogoče ohraniti vseh funkcije za čas trajanja nesreče. Po mnenju številnih strokovnjakov je prvi korak pri načrtovanju neprekinjenega poslovanja odločitev, katere funkcije so bistvene, in ustrezna razporeditev razpoložljivega proračuna. Ko so določene ključne komponente, lahko skrbniki vzpostavijo mehanizme za nadomeščanje v primeru odpovedi.
Neprekinjeno poslovanje je proaktiven način zagotavljanja izvajanja ključnih operacij med motnjo. Celovit načrt vključuje kontaktne podatke, korake, kako ravnati ob različnih incidentih, in navodila, kdaj dokument uporabiti.
Neprekinjeno poslovanje vsebuje jasne smernice za to, kaj mora organizacija storiti, da ohrani delovanje. Če pride čas za odziv, ne sme biti vprašanj o tem, kako nadaljevati s poslovnimi procesi. Podjetje, stranke in zaposleni so potencialno ogroženi.
Ustrezna neprekinjenost poslovanja vključuje različne ravni odzivanja. Ni vse ključnega pomena, zato je pomembno določiti, kaj je najbolj pomembno, da se ohrani delovanje, in kaj bi lahko bilo ponovno vzpostavljeno pozneje. Bistveno je, da ste iskreni glede ciljev glede časa obnovitve in ciljev glede točke obnovitve.
Postopek vključuje celotno organizacijo, od izvršnega vodstva navzdol. Čeprav lahko IT vodi neprekinjeno poslovanje, je bistveno, da pridobi podporo vodstva in sporoči ključne informacije celotni organizaciji. Še eno pomembno področje sodelovanja je sodelovanje z varnostno skupino – čeprav ti dve skupini pogosto delata ločeno, lahko organizacija veliko pridobi z izmenjavo informacij med temi oddelki. Vsi bi morali poznati vsaj osnovne korake, kako se namerava organizacija odzvati.
Načrt neprekinjenega poslovanja ima tri ključne elemente: odpornost, obnovitev in nepredvidene razmere.
Organizacija lahko poveča odpornost z oblikovanjem kritičnih funkcij in infrastruktur z mislijo na različne možnosti nesreč; to lahko vključuje rotacijo osebja, redundanco podatkov in vzdrževanje presežka zmogljivosti. Zagotavljanje odpornosti na različne scenarije lahko organizacijam pomaga tudi pri ohranjanju bistvenih storitev na lokaciji in zunaj nje brez prekinitev.
Hitra obnova za ponovno vzpostavitev poslovnih funkcij po nesreči je ključnega pomena. Določitev ciljev glede časa obnovitve za različne sisteme, omrežja ali aplikacije lahko pomaga določiti prednostne naloge, katere elemente je treba obnoviti najprej. Druge strategije obnove vključujejo popise virov, dogovore s tretjimi osebami za prevzem dejavnosti podjetja in uporabo pretvorjenih prostorov za ključne funkcije.
Načrt ukrepov ob nepredvidljivih dogodkih vsebuje postopke za različne zunanje scenarije. Vključuje verigo poveljevanja, ki razdeli odgovornosti znotraj organizacije. Te odgovornosti lahko vključujejo zamenjavo strojne opreme, najem zasilnih pisarniških prostorov, oceno škode in sklepanje pogodb s tretjimi ponudniki za pomoč.
Tako kot načrt neprekinjenega poslovanja tudi načrtovanje obnovitve po nesreči določa načrtovane strategije organizacije za postopke po izpadu. Vendar je načrt za obnovitev po nesreči le podskupina načrtovanja neprekinjenega poslovanja.
Načrti za obnovitev po nesreči so osredotočeni predvsem na podatke, pri čemer se osredotočajo na shranjevanje podatkov na način, ki omogoča lažji dostop do njih po nesreči. Neprekinjeno poslovanje to upošteva, vendar se osredotoča tudi na upravljanje tveganj, nadzor in načrtovanje, ki jih organizacija potrebuje za ohranitev delovanja med motnjo.
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si