Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Družba mora pri opravljanju svoje dejavnosti nastopati na trgu in vstopati v poslovna razmerja z drugimi in z njimi sklepati pravne posle. Obveznosti direktorja so, da mora delovati skrbno in poskrbeti za upravljanje tveganj, povezanih s sklepanjem/izpolnjevanjem pravnih poslov. To se prične pred sklenitvijo pravnega posla, zaključi pa, ko so izpolnjene vse obveznosti pogodbenih strank.
Obveznosti direktorja v zvezi s pogajanji:
Okoliščine, ki upravičujejo odstop od namere za sklenitev pravnega posla:
Družba ali direktor lahko odgovarjata za neposredne stroške v zvezi s pogajanji (npr. stroški svetovalcev, prevozi) in za drugo škodo, ki presega te stroške, če je bilo utemeljeno pričakovati, da bo posel sklenjen, vendar je ena stranka neutemeljeno odstopila.
Obveznosti v sklenitveni fazi:
Če naslovnik molči, se v nekaterih primerih šteje, da je sprejel ponudbo (če je v stalni poslovni zvezi s ponudnikom).
V skladu s 5. in 6. členom Obligacijskega zakonika mora družba obveznosti iz sklenjenih pogodb izpolnjevati pravilno. Odgovornost za izpolnitev teh obveznosti je na direktorju. Odgovorni mora ravnati v skladu z načelom vestnosti in poštenja ter se obnašati s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
Če družba zamudi z izpolnitvijo denarne obveznosti, je dolžna plačati zakonske zamudne obresti. Zamudne obresti so določene s predpisi in se obračunavajo za obdobje zamude.
V primeru kršitve pogodbe je družba dolžna stranki povrniti nastalo škodo. Upnik lahko zahteva izpolnitev obveznosti, dolžnik pa je dolžan te obveznosti izpolniti (239. člen OZ). Če dolžnik ne izpolni obveznosti, lahko upnik zahteva tudi povrnitev škode, ki je nastala zaradi kršitve pogodbe. Družba se lahko razbremeni odškodninske odgovornosti le, če dokaže, da so nastale okoliščine po sklenitvi pogodbe, ki jih ni bilo mogoče preprečiti ali se jim izogniti.
Gospodarska družba, ki prodaja blago ali storitve, ima do kupcev različne obveznosti, med katerimi so:
Notifikacijske dolžnosti: Če družba nastopa kot kupec, ima dolžnost obveščanja prodajalcev o očitnih napakah ali drugih pomanjkljivostih pri blagu ali storitvah, ki jih je prejela.
To so napake, ko stvar nima lastnosti, ki jih je ob nakupu pričakoval kupec (brez lastnosti stvari za običajno rabo; stvar nima lastnosti, ki so bile predpisane; stvar se ne ujema z vzorcem, itd.). Odgovornost prodajalca je lahko omejena ali izključena (466.člen OZ). Razen če sta direktor in prodajalec vedela za napako in nista opozorila kupca, oziroma je prodajalec vsilil to določilo zaradi prevladujočega položaja.
Člen 1. OZS pravi, da prodajalec za pravne napake »odgovarja, če ima na prodani stvari kdo tretji kakšno pravico, ki izključuje, zmanjšuje ali omejuje kupčevo pravico, pa o njej kupec ni bil obveščen in tudi ni privolil, da bi vzel stvar, ki je z njo obremenjena«. Odgovornost prodajalca za tovrstne napake se lahko izključi ali vsaj omeji s pogodbo, a je določilo nično v primeru, da je prodajalec ob sklenitvi pogodbe vedel za kakšno napako v njegovi pravici.
Obveznost direktorja za zavarovanje obveznosti se nanaša na skrb za izpolnitev obveznosti družbe do nasprotne pogodbene stranke. Direktor lahko izvede to zavarovanje s pomočjo različnih mehanizmov.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih družbah določa dodatne obveznosti za poslovodstvo družb, ki so del dejanskega ali pogodbenega koncerna, ter družb, vključenih v glavno družbo. Poslovodstvo mora pripraviti podrobno pisno poročilo o podjetniški pogodbi, v katerem so navedeni razlogi za sklenitev pogodbe, vrsta in višina nadomestila in odpravnine, opozorila na morebitne težave pri ocenjevanju vrednosti družb ter posledice pogodbe za družbenike.
Poslovodstvo ni dolžno razkriti podatkov udeleženih družb, če bi to povzročilo škodo ali kaznivo dejanje. Imetniki deležev lahko s soglasjem odpovejo sestavi poročila o podjetniški pogodbi. Revizorji morajo pregledati podjetniško pogodbo, razen če se vsi imetniki deležev odpovejo reviziji. Nadzorni svet pregleda podjetniško pogodbo na podlagi revizijskega poročila.
Pri dejanskih koncernih mora obvladujoča družba preprečiti, da bi odvisna družba opravila škodljiv pravni posel ali nekaj storila v svojo škodo, razen če ji je prikrajšanje nadomeščeno. Poslovodstvo odvisne družbe mora pripraviti poročilo o razmerjih s povezanimi družbami, v katerem so navedeni vsi pravni posli, razlogi za dejanja zaradi pobude/interesa povezanih družb ter potek nadomestil prikrajšanja.
Direktor mora izpolnjevati obveznosti v skladu s 267. členom Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). Če direktor ne izpolnjuje teh obveznosti, lahko nadzorni svet odpokliče upravo, če so izpolnjeni pogoji za to. Poleg tega, če direktor neizpolnjevanje obveznosti povzroči škodo, lahko odgovarja tudi odškodninsko.
Glede pravice delničarjev do obveščenosti na skupščini, 305. člen ZGD-1 določa, da mora poslovodstvo delničarjem zagotoviti zanesljive podatke o zadevah družbe, če so ti podatki potrebni za presojo točk dnevnega reda skupščine. Vendar ima ta pravica tudi omejitve, saj se uresničuje le na skupščini. Direktor ni dolžan odgovarjati na vsako vprašanje delničarja, ampak mora podajati informacije samo v povezavi s presojo točk dnevnega reda. Odgovore lahko poda ustno, vendar si lahko direktor pri odgovarjanju na vprašanja skupščine pomaga s strokovnimi službami.
Nadzorni svet načeloma nadzoruje preteklo poslovanje, izjemoma je sicer s statutom ali sklepom nadzornega sveta mogoč tudi preliminarni nadzor preden je posel sklenjen (predpis, da se posamezna vrsta lahko sklene le s soglasjem nadzornega sveta).
Če je s sklepom nadzornega sveta/statutom tako določeno, mora direktor pridobiti soglasje za sklenitev posla. V primeru, da soglasja ne pridobi, to ne vpliva na veljavnost pravnega posla s tretjo dobroverno osebo, tako da posel velja, a lahko nadzorni svet direktorja v takšnem primeru odpokliče zaradi hujše kršitve obveznosti (268. člen ZGD-1) ali pa se od direktorja lahko uveljavlja odškodninsko odgovornost (če je zaradi posla družbi nastala škoda).
38.a člen ZGD-1 opredeljuje odpravo nasprotij interesov članov organov vodenja/nadzora pri sklepanjih poslov z drugimi družbami, v katerih imajo lastniški delež člani vodstva ali njihovi ožji družinski člani (zakonci, zunajzakonski partnerji, partnerji v registrirani istospolni partnerski skupnosti, otroci/posvojenci, starši/posvojitelji, bratje/sestre). To ne velja le za direktorje, ampak tudi za člane nadzora, prokuriste, izvršne direktorje delniški družb, poslovodje, člane nadzornega sveta, prokuriste d.o.o. O konfliktu interesa govorimo v primeru osebnega ekonomskega interesa, interesa družinskih članov, posebne naklonjenosti, oziroma v primeru drugih interesov s fizično ali pravno osebo, ki ogrožajo objektivno/nepristransko izvajanje nalog ali odločanja v okviru funkcije.
Če se konflikt interesov pojavi, je o tem potrebno pisno obvestiti organ, katerega član je, prav tako pa tudi organ nadzora. To je potrebno storiti najkasneje v treh delovnih dneh.
Je oseba, ki ima pooblastilo, imenovano prokura, ki jo ureja zakon ZGD-1. Prokurist lahko v imenu družbe sklepa pravne posle, ki jih družba lahko sklepa, razen obremenjevanja in odtujevanja nepremičnin, za kar potrebuje posebno pooblastilo. Prokurist mora ob svojem imenu navesti, da je prokurist. Ko družba podeli prokuro prokuristu, ima ta pravico zastopati družbo proti tretjim osebam, ki morajo biti obveščene o podelitvi prokure. Podelitev prokure je treba vpisati v sodni register.
Družba lahko kadarkoli prekliče prokuro brez obrazložitve. Po preklicu prokurist obdrži vse pravice in obveznosti, razen pooblastil iz prokure. Če družba s preklicem krši obveznosti iz pogodbenega razmerja, je lahko odškodninsko odgovorna prokuristu. Preklic prokure lahko v nekaterih primerih povzroči odpoved pogodbe prokuristu ali mu lahko pripadajo določene pravice.
Poslovodstvo kapitalskih družb mora ohranjati varovani kapital družbe v skladu z ZGD-1. Za posege v zakonsko varovan kapital družb je poslovodstvo odškodninsko odgovorno.
Osnovni kapital d.o.o. in d.d. je med drugim namenjen varstvu upnikov. Prepovedano je namreč, da bi družbeniki posegali po njem in vezanih rezervah družbe. Prepoved je strožja pri d.d. zaradi načela enakega obravnavanja delničarjev in načela enake udeležbe v bilančnem dobičku sorazmerno z njihovo udeležbo v osnovnem kapitalu (varovano je celotno premoženje delniške družbe). Pri d.o.o. so primarno varovani osnovni kapital in vezane rezerve.
Z zakonom je prepovedano plačevanje družbe v korist družbenika, s katerimi se zmanjša premoženje družbe. V primeru prepovedanega plačila je poslovodstvo odškodninsko odgovorno za zmanjšanje premoženja družbe.
Link (blog): http://infocenter.si/pravna-odgovornost-direktorja/
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si