Potrebujete pomoč?
070 462 375
Pišite nam ...
info@infocenter.si
Kje se nahajamo?
Proletarska 4, Ljubljana
Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
070 462 375
info@infocenter.si
Proletarska 4, Ljubljana
Pon - pet: 9.00 - 14.00
070 462 375
info@infocenter.si
Proletarska 4, Ljubljana
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Poročanje pomeni zbiranje in predstavitev podatkov, da jih je mogoče analizirati. Ko govorimo o poročanju v poslovni obveščevalni dejavnosti (business intelligence), imamo v mislih dve stvari. Prva je strogo opredeljeno poročanje. Druga pa je “poročanje” v bolj splošnem pomenu.
V prvem primeru je poročanje umetnost zbiranja podatkov iz različnih podatkovnih virov in njihova predstavitev končnim uporabnikom. Poroča se na način, ki je razumljiv in pripravljen za analizo. V drugem pomenu poročanje pomeni predstavitev podatkov in informacij. Mednje se vključuje tudi analizo – z drugimi besedami, omogoča končnim uporabnikom, da vidijo in razumejo podatke ter na podlagi njih tudi ukrepajo.
Poročanje o business intelligence je mogoče razvrstiti na več različnih načinov. Eden od njih je razlikovanje poročanja glede na vlogo osebe oziroma oseb, ki pripravljajo poročilo. Vodeno poročanje je poročanje, ki ga pripravlja tehnično osebje, kot so razvijalci. Ad-hoc poročanje je namesto tega domena netehničnega končnega uporabnika. Drug način, kako razvrstiti poročanje, je opredelitev najpomembnejših značilnosti poročila, kot so podatkovne tabele, navzkrižna poročila, funkcije vizualizacije itd.
Če je shema poslovnega obveščanja videti, razumeti in ukrepati na podlagi podatkov, je cilj poročanja prvi – omogočiti končnim uporabnikom, da vidijo podatke, da jih lahko analizirajo in z analizo naredijo razumljive. Poročanje se ukvarja s podatki, analiza pa je tisto, kar podatke spremeni v informacije.
Poročilo o prodaji lahko na primer vsebuje vrstice, ki predstavljajo prodajne predstavnike, in stolpce, ki prikazujejo prejeta naročila, prodane enote vsake glavne linije izdelkov, ustvarjene prihodke v evrih, odstotek doseženega cilja itd.
Poročanje je nujen predpogoj za analizo. Kot tako ga obravnavamo v luči cilja, da so podatki razumljivi in pripravljeni za enostavno, učinkovito in natančno analizo.
Analiza groženj je strategija kibernetske varnosti, katere cilj je oceniti varnostne protokole, procese in postopke organizacije. Njen namen je, da bi prepoznali grožnje, ranljivosti in celo zbrali znanje o morebitnih napadih, še preden se zgodijo.
S podrobnim preučevanjem različnih groženj, uperjenih proti organizaciji, lahko varnostne ekipe bolje razumejo stopnjo prefinjenosti groženj, uperjenih proti organizaciji, strategije izkoriščanja in opredelijo področja v varnostni drži organizacije, ki so lahko ranljiva za te grožnje.
Analiza groženj je v kibernetski varnosti IT uvrščena med reaktivne strategije, saj organizacija ocenjuje grožnje v realnem času, ko so postavljene na njen varnostni obroč. Čeprav se ta strategija zanaša na napade, ki so uprizorjeni proti organizaciji, lahko ob pravilnem izvajanju močno zmanjša obseg škode, nastale ob nepredvidenem kibernetskem napadu.
Vrste groženj, ugotovljenih v analizi groženj
Uspešna strategija analize groženj lahko odkrije različne vrste groženj v organizaciji. Nekatere kategorije groženj so naslednje:
V današnjem nenehno razvijajočem se svetu kibernetskih groženj je zelo pomembno, da ste korak pred zlonamernimi subjekti. Eden najboljših načinov, da ostanete pred temi napadalci, pa je, da podrobno razumete njihove zlorabe. Oglejmo si tri največje prednosti vključitve strategije analize groženj.
Analiza groženj se pogosto izvaja četrtletno, vendar se pogostost pogosto določi na podlagi edinstvenih pobud organizacije na področju kibernetske varnosti.
Če je organizacija v panogi z visokim tveganjem, kot so vladna, finančna ali zdravstvena industrija, se pogosto spodbuja pogostejše izvajanje analize groženj. Ker se pogostost teh varnostnih protokolov povečuje, je lahko koristno najeti storitev tretje osebe, ki je zadolžena za izvajanje teh operacij, da ne bi vezali notranjih virov, ki bi jih lahko preusmerili v druge pobude za kibernetsko varnost.
Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 mesecev | Spletni piškotek nastavi vtičnik "GDPR Cookie Consent" in se uporablja za shranjevanje podatka o tem, če je uporabnik privolil v uporabo spletnih piškotkov ali ne. Ne shranjuje nobenih osebnih podatkov. |