Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Družba in njen direktor sta v medsebojnem pogodbenem/obligacijskem razmerju, ki se vzpostavi, ko družba oziroma pristojni organ družbe člana poslovodstva z njegovim soglasjem imenuje na to funkcijo. S prevzemom vodstvene funkcije na direktorja pade tudi odškodninska odgovornost v primeru neprimernega ravnanja.
Poslovno razmerje med družbo in članom poslovodstva ureja pogodba o poslovodenju (menedžerska pogodba), ki vsebuje medsebojne pravice in obveznosti v zvezi z vodenjem družbe. Vsebino obveznosti direktorja urejata Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) in Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP), dodatne obveznosti in pravice družbe in direktorja pa so lahko urejene v pogodbi o poslovodenju.
Poslovno razmerje med družbo in članom poslovodstva ima značilnosti mandatnega razmerja (1. odstavek 766. člena Obligacijskega zakonika). V primeru vprašanj, ki jih ne urejajo pravila ZGD-1 ter ZFPPIPP, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, so v uporabi splošna pravila obligacijskega prava o mandatni pogodbi.
Direktor:
Razbremenitev odgovornosti direktorja nastopi v primeru, da le-ta dokaže enega izmed razbremenilnih razlogov, ki izključujejo protipravnost ravnanja:
dokaz, da je ravnal v skladu z dolžno skrbnostjo, dejanje, s katerim je bila družbi povzročena škoda, je temeljilo na zakonitem skupščinskem sklepu.
Opredeljuje jo Zakon o delovnih razmerjih (179. člen). V skladu z njim mora po splošnih pravilih civilnega prava delodajalec povrniti škodo delavcu, ko je bila ta povzročena pri delu ali v zvezi z njim. Pri tem je vključena tudi škoda, ki jo je delodajalec povzročil delavcu s kršenjem pravic iz delovnega razmerja. Odškodninska odgovornost in njena splošna pravila so navedena v Obligacijskem zakoniku (od 131. člena dalje).
Če delavec meni, da delodajalec ne izpolnjuje ali krši kakšno izmed pravic iz delovnega razmerja, ima v skladu z Zakonom o delovnih razmerjih pravico pisno zahtevati, da delodajalec izpolni svoje obveznosti oziroma odpravi kršitev. Delodajalec mora v osmih dneh po vročeni pismi zahtevi delavca izpolniti svoje obveznosti, sicer lahko delavec v roku 30 dni od poteka roka za izpolnitev obveznosti oziroma odpravo kršitve s strani delodajalca zahteva sodno varstvo pred pristojnim delovnim sodiščem. Delavec lahko le denarne terjatve iz delovnega razmerja uveljavlja neposredno pred delovnim sodiščem, vse ostale mora najprej uveljavljati pri delodajalcu. Če delodajalec ne izpolni zahteve delavca, lahko ta zahteva sodno varstvo za zaščito pravic.
Pri vseh odškodninskih terjatvah v zvezi z delovnim razmerjem poleg splošnega zastaralnega roka petih let, kakor je navedeno v 202. členu ZDR-1, veljajo tudi posebne določbe o zastaranju, in sicer triletni subjektivni rok, kakor je navedeno v 1. in 2. odstavku 352. člena OZ. Kadar gre za odškodninsko odgovornost delodajalca ali delavca veljajo določbe OZ, le določbe 177 – 180 ZDR-1 so glede na OZ specialni predpis.
Zastaralni rok traja tri leta tako za delodajalca kot delavca. Če je bila škoda posledica storitve kaznivega dejanja, pa je zastaranje terjatve določeno s časom, ki je določen za kazenski pregon. Zavarovalni rok pa v primeru poškodbe začne teči, ko je zdravljenje končano in je znan obseg škode. Zastaranje pretrga vložitev tožbenega zahtevka (ne zadostuje uveljavljanje zahtevka v izvensodnem postopku).
Link (blog): http://infocenter.si/odskodninska-odgovornost-direktorja/
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si