Delovni čas
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Pon - pet: 9.00 - 14.00
Računovodstvo urejajo različni zakoni in pravila, kot so Kodeks računovodskih načel, Slovenski računovodski standardi in Mednarodni standardi računovodskega poročanja.
»Sestava računovodstva je posebna celota delov informacijskih dejavnosti, znotraj katerih se zbirajo, urejajo, obdelujejo, prikazujejo in shranjujejo podatki ter prikazujejo in shranjujejo informacije o preteklih in prihodnjih pojavih. Računovodske informacije so problemsko usmerjene in so podlaga za odločanje. Medtem ko računovodski podatki nepristransko izražajo dejstva (načelo povezanosti računovodstva in informacijskih funkcij),« je zapisano v Kodeksu računovodskih načel.
V kodeksu je nadalje zapisano, da je računovodstvo »temeljna informacijska dejavnost v poslovni celoti, ki obsega usklajeno celoto računovodskega informiranja na podlagi knjigovodstva, računovodskega preračunavanja, računovodskega nadziranja ter računovodskega analiziranja sredstev, obveznosti do virov sredstev, prihodkov, stroškov in odhodkov (načelo vsebine računovodske funkcije)«. Njihov skupni namen je računovodsko informiranje (informacije potrebne za upravljanje podjetja).
Dejavnosti na računovodskem področju:
ZGD-1 med drugim določa tudi pravila o računovodenju. Med 53. in 70. členom tako ureja knjigovodski del, kot so poslovne knjige in letna poročila. To zajema pomen pojmov, splošna pravila o računovodenju, mikro/majhne/srednje/velike družbe, revidiranje, letno poročilo, obveznosti sestave in objave letnih poročil, bilanco stanja, izkaz poslovnega izida, splošna pravila vrednotenja, poslovna poročila…).
V skladu z ZGD-1 je direktor odgovoren za vodenje in hrambo poslovnih knjig, sestavljanje in hrambo letnega poročila, pripravo konsolidiranega letnega poročila in revidiranje letnega poročila ter njegovo predložitev.
Določbe ZGD-1, vezane na računovodstvo, razlikujejo med velikostmi družbe, in sicer med mikro, majhnimi, srednjimi in velikimi družbami. V skladu s 55. členom ZGD-1 se družbe po velikosti delijo z merili na bilančni presečni dan letne bilance stanja:
V skladu s 54. členom ZGD-1 mora družba voditi in hraniti poslovne knjige. Če zakon ne določa drugače, jih morajo zaključiti enkrat na leto. Delovati morajo v skladu z zakonom ter slovenskimi in mednarodnimi standardi računovodskega poročanja in morajo biti vodene po sistemu dvostavnega knjigovodstva (knjiženje poslovnih dogodkov v dva stolpca: v breme – v dobro; na ta način se zagotavlja kontrola pravilnosti evidentiranja). Poslovne knjige je treba hraniti trajno, medtem ko je knjigovodske listine treba hraniti le določeno časovno obdobje. V primeru podružnic tujih družb, se določbe o vodenju in hrambi poslovnih knjig uporabljajo smiselno, razen če ZGD-1 določa drugače.
V skladu z ZGD-1 (54. člen) mora družba sestaviti in hraniti letno poročilo za vsako poslovno leto, ki pa se lahko razlikuje od koledarskega, in sicer le pri gospodarskih (zasebnih) družbah ter mora ob morebitni spremembi trajati najmanj tri leta. Sporočilo je treba posredovati na Finančno upravo Republike Slovenije (FURS) in imeti opredeljeno v internih aktih (Pravilnik o računovodenju). V primeru podružnic tujih družb, se določbe o sestavljanju in hrambi poslovnih knjig uporabljajo smiselno (razen če ZGD-1 ne določa drugače).
Vsako leto je treba v treh mesecih po koncu poslovnega leta na podlagi zaključenih poslovnih knjig v skladu s 60. členom ZGD-1 sestaviti letno poročilo (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, denarnih tokov, gibanja kapitala, priloge k izkazom in poslovno poročilo), mesec dni več, torej štiri mesece, pa je na voljo za sestavo konsolidiranega letnega poročila.
Člani organov vodenja in nadzora družbe so tisti, ki morajo zagotoviti, da so letna poročila z vsemi zahtevami sestavljena in objavljena v skladu z zakonom in standardi (ZGD-1, SRS, MSRP), letno poročilo in vse njegove sestavne dele pa morajo podpisati vsi člani poslovodstva.
Družbe in podjetniki morajo trajno hraniti:
ZGD-1 določa splošna pravila o letnem poročilu, in sicer v členih 60, 61 in 62, sklicuje pa se tudi na druge člene (63. – 70.).
Če v poslovnih knjigah stanje premoženja in poslovanje družbe ni izkazano verodostojno in resnično, to lahko povzroči škodo uporabnikom računovodskih izkazov. Med drugim vpliva tudi na pravilnost davčnih obračunov.
Da bi se tveganja kar se da zmanjšala, je potrebno pridobivati in izboljševati računovodske kompetence. To dosežemo s poznavanjem predpisov, udeleževanjem strokovnih izobraževanj/seminarjev, pridobivanjem informacij iz podatkovnih baz državnih in komercialnih ponudnikov). Potrebno je vzpostaviti notranja pravila družbe o računovodenju in nadzorovati izvajanje pravil (interni akti, pravilniki o računovodstvu, pravilnik o popisu) ter sproti izpolnjevati računovodske dolžnosti in nadzorovati izpolnjevanje teh dolžnosti (zaposlitev strokovno usposobljene osebe, oblikovanje notranje revizijske službe/redni pregledi delovanja računovodskega sistema družbe s strani direktorja/vodje računovodstva/zunanjih izvajalcev, izbira pooblaščenega revizorja).
Infocenter
V podjetju MD svetovanje d.o.o. stremimo k temu, da mora biti internet dostopen vsem, ne glede na njihove okoliščine ali zmožnosti. Zato smo se zavezali k zagotavljanju spletnega mesta, ki je dostopno najširšemu možnemu krogu uporabnikov.
Pri tem seveda upoštevamo zahteve Zakona o dostopnosti do informacijskih izdelkov in storitev za osebe z invalidnostmi (ZDPSI) ter Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) ter si prizadevamo čim dosledneje upoštevati Smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.1 v skladu z ravnijo AA, kot jih določa Konzorcij za svetovni splet (W3C). Te smernice opisujejo, kako narediti spletne vsebine dostopne osebam z različnimi oblikami oviranosti. Upoštevanje teh smernic nam pomaga zagotavljati, da je spletno mesto dostopno vsem – slepim in slabovidnim osebam, uporabnikom z motoričnimi, vidnimi, kognitivnimi in drugimi oviranostmi.
Naše spletno mesto uporablja različne tehnologije, ki omogočajo čim višjo raven dostopnosti. Vgrajen je uporabniški vmesnik za dostopnost, ki uporabnikom z določenimi oblikami oviranosti omogoča prilagoditev videza in funkcionalnosti spletnega mesta svojim potrebam.
Poleg tega spletno mesto uporablja aplikacijo, ki temelji na umetni inteligenci in v ozadju neprestano optimizira dostopnost spletnega mesta. Ta aplikacija samodejno prilagaja HTML kodo, izboljšuje uporabniško izkušnjo za slepe uporabnike, ki uporabljajo bralnike zaslona, in omogoča navigacijo z uporabo tipkovnice za gibalno ovirane uporabnike.
Če zaznate nepravilnost ali imate predlog za izboljšavo, bomo veseli vašega sporočila. Pišete nam lahko na elektronski naslov: info@infocenter.si
Naše spletno mesto uporablja tehnologijo ARIA (Accessible Rich Internet Applications) in prilagojeno vedenje elementov, da slepim in slabovidnim uporabnikom omogoča branje in uporabo vsebin preko bralnikov zaslona. Ko uporabnik z bralnikom zaslona vstopi na spletno mesto, prejme poziv za preklop v profil za bralnik zaslona, kar mu omogoči učinkovito navigacijo in uporabo funkcij.
Optimizacija za bralnike zaslona: V ozadju teče proces, ki analizira sestavne dele spletnega mesta in zagotavlja sprotno skladnost tudi ob posodobitvah. Uporabljamo nabor atributov ARIA za označevanje obrazcev, ikon (npr. za družbena omrežja, iskanje, košarico), elementov z vlogami (gumbi, meniji, pogovorna okna ipd.), ter za natančno označevanje slik z nadomestnim besedilom (ALT), tudi z uporabo optičnega prepoznavanja znakov (OCR), če slika vsebuje besedilo.
Uporabniki lahko kadar koli vključijo način za bralnik zaslona s kombinacijo tipk Alt+1. Ob vstopu na spletno mesto bodo uporabniki samodejno pozvani k vklopu načina bralnika zaslona.
Te prilagoditve so združljive z vsemi glavnimi bralniki zaslona, vključno z JAWS, NVDA, VoiceOver in TalkBack.
Optimizacija navigacije s tipkovnico: Proces v ozadju prilagodi HTML kodo in doda vedenjske skripte v JavaScriptu, da omogoči popolno uporabo spletnega mesta s tipkovnico.
To vključuje:
navigacijo z Tab in Shift+Tab,
upravljanje spustnih menijev s smernimi tipkami,
zapiranje z Esc,
aktivacijo gumbov z Enter,
premikanje med možnostmi s smernimi tipkami ter izbor z Preslednico ali Enter.
Uporabnikom so na voljo tudi bližnjice, kot so:
M (meni),
H (naslovi),
F (obrazci),
B (gumbi),
G (grafike).
Na voljo so hitri meniji za preskok na vsebino, dostopni s tipko Alt+1, ali kot prvi elementi pri navigaciji s tipkovnico. Pri pojavnih oknih sistem samodejno prestavi fokus tipkovnice nanje in onemogoči premik fokusa izven okna.
Način za epileptike: onemogoči utripajoče animacije in nevarne barvne kombinacije.
Način za slabovidne: prilagoditve za slabši vid, tunelski vid, katarakto, glavkom ipd.
Način za kognitivne motnje: prilagoditve za disleksijo, avtizem, možganske kapi ipd.
Način prijazen za ADHD: zmanjša moteče elemente in izboljša osredotočenost.
Način za slepe: popolna združljivost z bralniki zaslona (JAWS, NVDA, VoiceOver, TalkBack).
Profil za navigacijo s tipkovnico: prilagoditve za osebe z gibalnimi oviranostmi.
Prilagoditve pisave: povečava/pomanjšava, sprememba pisave, razmiki, poravnava, višina vrstic ipd.
Prilagoditve barv: profili kontrasta (svetel, temen, inverzni, monokromatičen), zamenjava barv ozadja, besedila in naslovov.
Animacije: možnost onemogočanja animacij, vključno z videi, GIF-i in CSS prehodi.
Označevanje vsebine: poudarjanje povezav, naslovov, fokusiranih ali prehodnih elementov.
Izklop zvoka: uporabnikom z občutljivostjo na zvok omogoča takojšnje utišanje.
Podpora kognitivnim motnjam: integracija iskalnika z Wikipedijo in Wikislovarjem za razlago izrazov.
Dodatne funkcije: sprememba kazalca, način tiskanja, virtualna tipkovnica ipd.
Prizadevamo si podpreti kar največ različnih brskalnikov in tehnologij za pomoč, da bi lahko uporabniki izbrali najbolj primerna orodja z minimalnimi omejitvami. Podpiramo več kot 95 % tržnega deleža, vključno z: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari, Opera, JAWS in NVDA.
Kljub našim najboljšim prizadevanjem se lahko zgodi, da določene strani ali deli spletnega mesta še niso popolnoma dostopni ali so še v procesu prilagoditve. Stalno izboljšujemo dostopnost, razvijamo nove funkcije in uvajamo sodobne tehnologije, da bi dosegli optimalno raven dostopnosti v skladu s tehnološkim napredkom.
Za dodatne informacije ali pomoč nas kontaktirajte na: info@infocenter.si