Računalniška industrija je čez noč spremenila strategijo in umetna inteligenca je s tem dobila glavno ”vlogo”. Vsakodnevno se število novosti povečuje, kar pa za podjetja lahko predstavlja tudi težavo. Predvsem gre tukaj za podrobnejše nepoznavanje novosti in inovacij, ki jim je težko slediti. Vseeno pa nas to ne sme odvrniti od dejstva, da je umetna inteligenca ena najbolj uporabnih tehnologij in orodij. V poslovnem okolju umetna inteligenca prinaša priložnosti za izboljšanje obstoječih poslovnih modelov. S tem se lahko zmanjšajo tudi stroški in omogoči se razvoj novih produktov in storitev. Vseeno pa implementacija umetne inteligence zahteva tudi prilagoditev poslovnih strategij in procesov.
Avtomatizacija poslovnih procesov
Ena izmed najbolj prepoznavnih koristi umetne inteligence je avtomatizacija različnih nalog. Podjetja lahko na podlagi naprednih algoritmov strojnega učenja, obdelave naravnega jezika in podobno avtomatizirajo obdelavo podatkov, upravljanje s strankami in financami in logistiko. Umetna inteligenca se že uporablja pri avtomatizaciji računovodskih procesov. S pomočjo algoritmov je omogočeno boljše spremljanje poslovanja in preprečevanje napak.
Z avtomatizacijo poslovnih procesov podjetja zmanjšajo tudi stroške. Podatki kažejo, da lahko podjetja le-te znižajo za do 30 % v določenih poslovnih segmentih. To je pomembno predvsem pri manjših podjetjih, ki iščejo načine, kako ostati konkurenčni.
Uvajanje umetne inteligence v poslovanje
Uvajanje umetne inteligence v poslovanje je strateški proces, ki zahteva skrbno načrtovanje, prilagodljivost in podporo vodstva. Prvi korak predstavlja opredelitev jasnih poslovnih ciljev, saj umetna inteligenca pripomore k izboljšanju rezultatov. Priporočeno je začeti z avtomatizacijo enostavnih procesov in se kasneje usmeriti tudi na druga področja in orodja. Zagotoviti je potrebno tudi ustrezno infrastrukturo, kot so podatkovne baze in zmogljivi računalniški sistemi. Zelo pomembno je tudi, da podjetje svoje zaposlene usposobi in v proces vključi tudi strokovnjake za umetno inteligenco.
V bližnji prihodnosti lahko pričakujemo, da bo v uporabo prišlo vse več aplikacij in integracij, ki temeljijo na umetni inteligenci. Tudi na to se morajo podjetja pripraviti in zagotoviti službe in strokovnjake za le-to.
Izboljšanje uporabniške izkušnje
Umetna inteligenca pa ne prinaša koristi in novosti le znotraj podjetij, temveč tudi v interakcijah s strankami. Bistveni komponenti sodobne uporabniške izkušnje sta prilagajanje in personalizacija, pri tem pa umetna inteligenca igra ključno vlogo. Glede na analizo vedenja uporabnikov lahko podjetja pridobijo informacije, na podlagi katerih lahko ustvarijo bolj personalizirane izkušnje. S tem svojim strankam ponudijo tisto, kar le-te potrebujejo ali si želijo.
Zelo očiten primer uporabe umetne inteligence so na primer klepetalni roboti, ki se uporabljajo na številnih spletnih straneh. Ti roboti omogočajo, da stranke hitro pridejo do želenega odgovora na svoje vprašanje. Hkrati pa lahko ti roboti na podlagi analiz preteklih interakcij prepoznajo specifične zahteve strank in tako ustrezno odgovarjajo. S tem se izboljša uporabniška izkušnja, poleg tega pa se zmanjša tudi stroške podjetja za podporo.
Ne glede na dejstvo, da je umetna inteligenca že sedaj močno vpeta v poslovni svet, pa se njen vpliv in razvoj ne bo ustavil. Njena vloga bo še naprej rasla in verjetno prinesla nova področja, kjer bo prispevala k večji inovativnosti in boljšim rezultatom. Prav tako pa implementacija umetne inteligence ni več le vprašanje napredka, ampak postaja kar nuja za podjetja. To velja predvsem z vidika konkurenčnosti v hitro spreminjajočem se svetu.
Za pomoč pri analizi stanja v vašem podjetju, svetovanju in vašim vprašanjem smo vam vedno na voljo.
Kontaktirajte nas in z našimi strokovnjaki vam bomo pomagali.