Ko se zanašamo na tehnologijo in povezljivost, raste tudi naša ranljivost za kibernetske napade. Za razliko od virusov izpred nekaj let, ki so izklopili sistem za nekaj ur, lahko današnje posledice kibernetskih napadov vključujejo ukradene podatke, uničena omrežja in na tisoče ali celo milijone evrov za obnovitev.
Čeprav je resnost kibernetske kriminalitete zaskrbljujoča, je še bolj zaskrbljujoče njeno hitro naraščanje. Po poročilu »State of Cybersecurity Resilience 2021« so se varnostni napadi od leta 2020 do 2021 povečali za kar 31 odstotkov. Storilce teh kaznivih dejanj pa je vse težje najti.
V svoji najosnovnejši obliki je kibernetski napad zlonamerni poskus kraje, razkritja ali uničenja podatkov, onemogočanja sistemov in omrežij ali vdora v sistem za sprožitev dodatnih napadov. To so lahko preprosti, ciljno usmerjeni napadi enega samega hekerja ali pa so lahko neverjetno zapletene strategije, ki jih določi organizacija, a ne glede na to je škoda lahko hitra in huda.
Kibernetski kriminalci bodo bolj verjetno ciljali na podjetja in podjetja, ker imajo v svoji varnosti več lukenj in vrzeli, zaradi katerih so ranljivi za napade. Napadi pa imajo najpogosteje naslednje kratkoročne in dolgoročne učinke:
- Izguba produktivnosti
Ko je zlonamerna programska oprema nameščena v podjetju, lahko pogosto prekine delovanje za ure, če ne celo dni.
- Izguba prihodka
Stroški kibernetskega napada lahko ohromijo podjetje. Ne glede na to, ali gre za večdnevno zaustavitev delovanja, plačilo odkupnine, izgubo podatkov, zamenjavo naprav ali plačilo varnostnega strokovnjaka, da očisti vso zlonamerno programsko opremo iz sistema ali omrežja, je povprečna cena kršitve podatkov za majhne in srednje po poročilu Kaspersky Labs znaša 117.000 ameriških dolarjev.
- Izguba ugleda
Najresnejši učinek kibernetskega napada je izguba ugleda – sploh v primerih, ko pride do izgube osebnih podatkov strank. Čeprav potem podjetja storijo vse kar je v njihovi moči da zadeve rešijo, si večina podjetij ne opomore od kršitev varnosti, saj izgubijo zaupanje svojih strank in s tem posledično izgubijo posel.